Jogurt nemá šanci

28.10.2011
Citace:
J.Suez et al., Post-Antibiotic Gut Mucosal Microbiome Reconstitution Is Impaired by Probiotics and Improved by Autologous FMT, Cell, Volume 174, ISSUE 6, P1406-1423.e16, September 06, 2018, https://doi.org/10.1016/j.cell.2018.08.047 - N.Zmora, Personalized Gut Mucosal Colonization Resistance to Empiric Probiotics Is Associated with Unique Host and Microbiome Features, Cell, Volume 174, ISSUE 6, P1388-1405.e21, September 06, 2018, https://doi.org/10.1016/j.cell.2018.08.041

Na základě experimentů na myších usuzuje Jeffrey Gordon z Washington University v Saint Louis se svým týmem, že bakteriální kultury v jogurtu nemohou změnit střevní mikroflóru. Jediný, a to velmi krátkodobý efekt, bylo zrychlení odbourávání cukrů. Bakterie v našich střevech jsou pro nás velmi důležité, protože vykonávají řadu užitečných funkcí. Rozkládají organické látky z potravy, které sami strávit nedokážeme, prospívají imunitními systému, zabraňují rozmnožování patogenních druhů mikroorganismů, produkují vitamíny B12 a K i hormony řídící ukládání tuků. Představují velmi stabilní systém, který není (naštěstí!) tak snadné ovlivnit. Celkem jich v našem střevě žije desetkrát více, než je počet našich vlastních tělních buněk. Asi bychom se necítili příliš dobře, kdyby jejich fungování mohly narušit různé bakterie, které pozřeme.

Danone Česká republika 4.8.2015: Dobrý den,jsem moc rádi, že se nás, jako firmy dlouhodobě se věnující výzkumu probiotik, ptáte na názor. V oblasti probiotik bylo provedeno nespočet vědeckých studií,které prokazují pozitivní vliv na lidské zdraví. Samozřejmostí však je, že na každého lidského jedince nemají probiotika identický dopad, ten je ovlivněn nejen počátečním zdravotním stavem, způsobem stravování a fyzické aktivity, ale i například pohlavím a demografickou příslušností. Proto nejsou výsledky studií tak jednoznačné. Za Activii můžeme kontstatovat, že bylo publikováno 17 vědeckých studií, z nich např studie s názvem Konzumace fermentovaného mléčného výrobku obsahujícího Bifidobacterium lactis DN-173 010 zlepšuje gastrointestinální pohodu a zažívací symptomy u žen udávajících drobné zažívací potíže, publikace a citace této studie byla uvedena prozatím v 114 článcích- viz http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?cmd=Link&dbFrom=PubMed... studie s výrobky Activia a Actimel jsou k dispozici na www.studie.danone.cz

14.9.2018: Další studie ukázaly, že působení probiotik ovlivní složení střevních mikroorganismů jen u někoho, zatímco na jiného nepůsobí vůbec. Po léčbě antibiotiky, která zdecimuji i mikroorganismy v našich střevech, může být působení probiotik negativní. Mohou oddálit znovuobnovení rozmanité zdravé střevní mikroflóry až o několik měsíců. Probiotikem nazýváme je živé organismy v potravinách, která mají příznivě ovlivnit složení střevní mikroflóry.

Odeslat komentář k článku "Jogurt nemá šanci "